Ny rapport: Bodø/Glimt-eventyret ga 497 millioner i Europa-inntekter

Bodø/Glimt sopet inn 497 millioner kroner fra fjorårets suksess i Europa. Det førte til et eksplosivt inntektshopp på 125 prosent sammenlignet med året før.
Tallene framkommer i en ny rapport om den økonomiske tilstanden i norsk fotball. Bak står revisjonsfirmaet Deloitte.
Den årlige gjennomgangen, som har navnet Toppfotballbarometeret, viser at Bodø/Glimt i 2025 hadde samlede inntekter på 759 millioner kroner. Det voldsomme hoppet sammenlignet med året før kan tilskrives deltakelsen i europacupene.
Glimt spilte seg fram til semifinale i europaligaen i 2024/25-sesongen. I fjor høst deltok bodøværingene i den uhyre attraktive og pengestinne ligafasen i Mesterligaen. Det er penger fra disse to deltakelsene som har bidratt til det kolossale inntektsløftet på Aspmyra. (NTB)

Artikkel kilde: NRK

Les hele artikkel her: Les mer

Denne henvisingen/artikkelen er laget ved hjelp av KI-verktøy.