Svenske Magnus Andersson er håndballherrenes nye sjef

Andersson ble presentert på en pressekonferanse hos Norges Håndballforbund onsdag ettermiddag, der kontrakten seremonielt ble signert.
– Det er selvsagt en stor dag for meg. Jeg er utrolig stolt. Det har vært noen nervøse dager, forteller han.
Svensken var trener i Porto inntil nylig. Svensken har tidligere trent flere europeiske lag og var Østerrikes landslagstrener i 2010/2011.
– Dette er en knallsignering, sier håndballpresident Randi Gustad.
Nå tar han over for Jonas Wille, som har trent det norske håndballandslaget siden sommeren 2022. Med seg får han danske Henrik Kronborg som assistenttrener.
Den nye landslagssjefen har signert en kontrakt som strekker seg fire år frem tid.
– Jeg håper og tror at vi skal kjempe om medaljer, sier Andersson.
– Vi drømmer om å være med i verdenstoppen igjen. Jeg synes det ser lyst ut. Det er et bra lag i Norge, men vi må også skape en bredere tropp for framtiden, legger han til.
Under Willes regjeringstid hadde Norge skuffende resultater i mesterskap. Det beste var to sjetteplasser i VM 2023 og OL i 2024. EM i år endte med en niendeplass.

Artikkel kilde: NRK

Les hele artikkel her: Les mer

Denne henvisingen/artikkelen er laget ved hjelp av KI-verktøy.