VM-tilskuere får ikke ta med vannflasker på stadion

Fifa vil ikke tillate at tilskuere tar med seg vannflasker som kan fylles på inn på stadion under VM. De som vil drikke vann, må pent betale.
Så sent som forrige måned sto følgende i Fifas offisielle stadionreglement: «For å unngå tvil kan tomme, gjennomsiktige, gjenbrukbare plastflasker på opptil én liter tas med inn på stadion.»
Men nå er retningslinjene endret, skriver avisen The Athletic. Endringen tvinger dermed tørste supportere til å betale for flaskevann.
Hvorfor Fifa har endret retningslinjene kort tid før VM sparkes i gang 11. juni, er ikke kjent.

Artikkel kilde: NRK

Les hele artikkel her: Les mer

Denne henvisingen/artikkelen er laget ved hjelp av KI-verktøy.